SVERIGES BÄSTA VINTERTÄVLING LBC-RUSHEN I LIMA

Bara konsten att få ihop nästan 60% SS är beundransvärt av Lima MS.

Besiktning i Fiskarheden på fredag kväll som flöt på väldigt bra.

Skönt att få noterna redan på fredagen och i lugn och ro kolla igenom på kvällen innan.

Lugnt och skönt på lördag morgon eftersom  vi inte skulle starta förrän närmare kl 13,

En kopp kaffe i husbilen och invänta servicepersonalen som var på väg upp till Lima,dom åkte ner och mutade in vår lilla plats på Limedsforsen IP och anslöt sen vid trailerparkeringen för lite fika.

Sen var det bara att kliva i tävlingskostymen och åka ned till serviceplatsen för en sista koll innan vi rullade upp till Ungärde skola som var start och målplats.

Strax före kl 13 så rullade vi ut mot SS1 som skulle bjuda på drygt 14 km innan vi kom till mål, lite småknixigt första delen, lite snabbare på mittpartiet för att sedan bli lite krokigare igen och en avslutning som gick våldsamt utför med mycket svängar för att avslutas med 2 x 90 svängar runt en lada in till mål.

Morgan konstaterar efter sträckan att det hade troligen funkat bättre med lite lägre profil på däcken och fått lite bättre driv på hjulen, snabb service på 20 min innan SS2.

SS2 drygt 20 km som började krokigt och avslutade med snabbare partier, ny 20 min service.

SS3 dagens längsta på drygt 29 km som började mad tempoväxlingar för att övergå till lite snabbare väg som vart lite knixigare mellan 20 och 25 km snabb avslutning in mot mål, ett missat vägbyte gjorde att vi tappade en hel del tid(Många som gjorde det)

Ny 20 min service, på med extraljusen, bara 1 av 3 lyser, snabb felsökning, visar sig vara en säkring bara att åka vidare till SS4 dagens kortaste på drygt 4 km, snabb och fin med lite knixiga kurvor, dags att attackera SS5 22,5 km svängde friskt åt både höger och vänster den första halvan för att bli riktigt snabbt mot slutet där V4:ans toppfart inte riktigt räcker till.

Vi kom i mål utan  incidenter slutade 11:a i AppK, 2: bland B-förarna

och utan servicehjälp står man sig slätt, Tack Jimmy Karlsson, Morgan Björk och Peter Karlsson, Maskinteknik

Rapport från Codriver            Kent Gonner